معرفی

گردشگری

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

معرفی

۸۸ بازديد
استان فارس یکی از استانهای ایران است که در جنوب این کشور واقع شده است. این استان با مساحتی در حدود 122،608 کیلومتر مربع ، چهارمین استان بزرگ و با 4 هزار و 851 هزار و 274 نفر جمعیت ، براساس سرشماری نفوس مرکز آمار ایران در سال 1395 ، این استان چهارمین استان پرجمعیت ایران است. تقسیمات در سال 1398 ، استان فارس به 36 شهرستان ، 93 بخش و 113 شهر تقسیم شده است.



مرکز استان فارس شهر شیراز است که تخمین زده می شود پرجمعیت ترین شهر استان و پنجمین شهر پرجمعیت کشور است. پس از شیراز ، شهرهای مرودشت ، جهرم و فسا به ترتیب پرجمعیت ترین شهرهای استان هستند و همه آنها بیش از 100000 نفر جمعیت دارند.
امروزه به استثنای اکثریت فارسی زبان، اقوام مختلف نیز در این استان زندگی می کنند از جمله لر ، آشمیه ، قشقایی و عرب خمسه که هر یک با یک زبان و لهجه متفاوت مانند فارسی ، لری ، آشمی. ، قشقایی و عربی صحبت می کنند.



منابع اقتصادی مهم استان بر پایه کشاورزی و دامپروری ، شهرکهای مختلف صنعتی ، پالایشگاهها ، صنایع پتروشیمی و نیروگاههای مختلف بنا شده است.
آب و هوای استان فارس در مناطق مختلف این استان به سه نوع کوهستانی ، معتدل و گرم تقسیم می شود. استان فارس با وجود جاذبه های بی شمار فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی و مذهبی ، یکی از مراکز مهم گردشگری ایران است. همچنین تعدادی از مراکز مهم دانشگاهی در ایران در این استان قرار دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.